×
Hledat v našem blogu

V červenci znovu vysejte zdravou a chutnou červenou řepu, připravíte z ní lahodný salát i zdravé smoothie

Červená řepa obsahuje poměrně málo vitamínů, zato ale neuvěřitelné množství minerálních látek, pro které je vysoce ceněna - hodně železa, vápníku, fosforu, hořčíku, mědi, draslíku, zinku a menši množství dalších prvků. Její přínos pro lidské zdraví je tedy obrovský.

Řepa je výborným detoxikačním prostředkem, čistí tělo od těžkých kovů a radioaktivních látek, je vhodná při ozařování a chemoterapii, dně, revmatismu, ekzému, lupénce a dalších kožních problémech. Dále regeneruje játra poničená drogami, léky, alkoholem nebo po žloutence. Její účinek je tak razantní, že se mohou zpočátku objevit i bolesti hlavy, rýma nebo pálení kůže, to je ovšem pouze důsledek důkladné očisty a příznaky časem samy odezní. Zlepšuje krvetvorbu, léčí anémii, regeneruje cévy, zlepšuje jejich pružnost a pevnost, zlepšuje krevní oběh, snižuje cholesterol a je vhodná při veškerých kardiovaskulárních onemocněních jako je srdeční ischémie, vysoký tlak, křečové žíly, hemoroidy, arterioskleróza.

Pozor, řepu není vhodné konzumovat při nemocech ledvin a žlučníku.

Na půdu nemá řepa příliš velké nároky a lze říci, že se jí daří ve všech polohách. Při časných jarních výsevech předčasně vybíhá do květu a méně odolává mrazu, zato uprostřed léta ji vypěstujete snadno. Chceme-li urychlit vzcházení, můžeme semínka předem namočit na 24 hodin do teplé vody nebo heřmánkového nálevu, klíčí podstatně lépe a dříve. Semena vyséváme do „hnízd" po 2, když rostlinky vzejdou, necháme pouze jednu, ideálně tu, co má nejtmavší barvu. Jestliže ji budeme sklízet průběžně (protrhávat), můžeme nechat i menší rozestupy mezi rostlinami.

Zálivka není potřeba, pouze v hodně parném a suchém létě. Přímé hnojení řepa nesnáší, můžeme ji občas zalít kopřivovou jíchou, ale máme-li dobře připravenou půdu, není třeba hnojit vůbec. Dobře jí dělá mulč z posekané trávy, který nám ulehčí od pletí, drží v půdě vlhkost a postupným rozkladem dodá i potřebnou výživu.

Vegetační doba salátové řepy je 90–140 dní. Podušené listy nahradí špenát, čerstvé můžeme přidávat do salátů nebo do smoothie. Ze šťavnaté bulvy řepy připravíte zdravý salát i smoothie, lahodné jsou vařené a pečené. Řepu je možné i nasušit, pokud ji nakrájíme na tenké plátky a usušíme v sušičce nebo na plechu na topení, můžeme ji chroupat místo brambůrků večer u televize, kdo má rád pikantnější chuť, může plátky před sušením i osolit a okořenit.

Tag: Zelenina
Podobné články

Menu

Klikněte pro zobrazení více produktů
Bohužel jsme nic nenašli :-(

Menu

Klikněte pro zobrazení více produktů
Bohužel jsme nic nenašli :-(

Menu

Založte si u nás účet a uložte si Vaše oblíbené zboží

Přihlásit se